Rezerwuj

10.03.2019


Jazz nad Odrą – Hotel Europejski prezentuje ceny biletów i program koncertów na 2019 rok



Jazz nad Odrą to jeden z najważniejszych powodów, abyś wiosną wybrał się do Wrocławia! Hotel Europejski poleca i w imieniu organizatorów serdecznie zaprasza na pięćdziesiątą piątą edycję festiwalu, najstarszego i najbardziej prestiżowego konkursu jazzowego w Polsce, który od zawsze ma wpisany w swoje DNA gen młodości. Wielka historia, galeria sław, która przewinęła się przez sceny festiwalowe podczas ponad półwiecznej historii i międzynarodowy rozgłos mogłyby wystarczyć za całą rekomendację, ale mamy jeszcze asa w rękawie. To opinia prawdziwych fanów jazzu, którzy pod sceną szukają jedynych w swoim rodzaju doznań z jazzem na żywo. Wrocławski festiwal w głosowaniu czytelników miesięcznika „Jazz” po raz szósty z rzędu został uznany za najlepszy Polsce. Czy ktoś się jeszcze zastanawia? Poniżej postaramy się rozwinąć listę argumentów dla tych, którzy się jeszcze wahają. Dowiedz się, kto pojawi się na festiwalu w 2019 roku, gdzie kupić bilety i jak wygląda program nadchodzących wydarzeń!

Spis treści
Początki, gwiazdy, perspektywy
Historia festiwalu
Co zmieniło się wraz ze zmianą ustroju?
Największe gwiazdy festiwalu
Program koncertów na 2019 rok
Gdzie kupić bilety, jak dotrzeć na koncerty?

Jazz nad Odrą. Początki, gwiazdy, perspektywy – poznaj najstarszy polski festiwal jazzowy z Hotelem Europejskim

Od ponad pół wieku, w różnych formułach, w różnych salach, z różnym przesłaniem – ale zawsze we Wrocławiu, zawsze nad Odrą. Muzyka jazzowa – w czasach PRL-u jako wyraz wolności, obecnie jako artystyczny sposób wyrazu – przeszła przez ten czas wielką przemianę. Możemy śledzić jej historię wraz z dziejami najstarszego polskiego festiwalu Jazz nad Odrą.

Historia

Początki jazzowych imprez we Wrocławiu to rok 1957 i jedyna edycja Ogólnopolskiego Przeglądu Studenckich Zespołów Jazzowych. Mimo że w PRL-u jazz miał zawsze opinię demoralizującej, imperialistycznej muzyki, pod auspicjami Zrzeszenia Studentów Polskich, z inicjatywy trzech wrocławskich studentów: Karola Maskosa, Andrzeja Żurka i Aleksandra Fleischera, w 1964 roku udało się zainicjować wydarzenie pod znaną dziś w całym świecie jazzu, zarówno w Polsce, jak i za granicą, nazwą Jazz nad Odrą. Był to przegląd – konkurs młodych pianistów jazzowych ze Śląska (zwany też alternatywnie „Przeglądem jazzowym”), połączony z wystawą grafiki na temat jazzu w klubie „Pałacyk” przy ul. Kościuszki, ówczesnej siedzibie ZSP. Po pierwszej edycji, która została entuzjastycznie przyjęta przez całe dolnośląskie i polskie środowisko jazzowe, zmieniały się koncepcje i programy – od III edycji organizację imprezy na długie lata przejął Bogusław Siwek. Do 1989 roku niezmiennie był to festiwal organizowany pod patronatem ZSP przez środowisko studenckie – i co roku główną osią tego artystycznego wydarzenia była formuła konkursu, którego pierwszymi, historycznymi laureatami zostały ex aequo zespoły Jazz Band Ball i Kwartet Ryszarda Kruzy. Przez 25 lat festiwal był więc imprezą studencką, stworzoną przez studentów dla studentów, choć z udziałem plejady gwiazd jazzu polskiego i sław z zagranicy. Koncerty jazzowe odbywały się w tym czasie w różnych, najbardziej rozpoznawalnych i najatrakcyjniejszych miejscach w naszym mieście. Choć pierwsze dźwięki jazzowe zabrzmiały w Pałacyku, a później w auli Politechniki Wrocławskiej, w kolejnych latach. wraz ze wzrostem popularności festiwalu, koncerty odbywały się między innymi we wrocławskiej Filharmonii, Dużym Studiu Polskiego Radia, w salach Teatru Polskiego i Współczesnego oraz w Operze czy ówczesnej Hali Ludowej, zwanej obecnie Halą Stulecia. Jazz nad Odrą na przestrzeni pięćdziesięciu pięciu lat swojej historii rozprzestrzenił się na całe miasto.

Rosnąca popularność festiwalu, opinie gości i recenzje krytyków, nieprawdopodobny poziom umiejętności uczestników konkursu na Indywidualność Jazzową roku, dla których nasz festiwal stał się bramą do wielkiej kariery – to główne powody, dla których Jazz nad Odrą nie tylko wykreował się jako prawdziwa marka, promująca polski jazz także za granicami kraju, ale stał się również inspiracją dla środowisk jazzowych w całej Polsce. To nie przypadek, że w innych regionach kraju zorganizowano przez całe ćwierćwiecze kilka imprez przyznających się do ścisłego pokrewieństwa z naszym, wrocławskim konkursem: Jazz nad Wartą w Poznaniu, Jazz nad Bałtykiem w Gdańsku czy Jazz nad Wisłą w Toruniu, olsztyński nad Jazz nad Łyną, katowicki Jazz nad Rawą czy białostocki Jazz nad Białą. Pod koniec lat 60. „Jazz nad Odrą” zaczął przyciągać do naszego miasta również gwiazdy światowego formatu, przenosząc go na poziom międzynarodowy. Od zawsze festiwal gościliśmy też u nas, w Hotelu Europejskim. Jeśli wybierasz się na wydarzenia związane z festiwalem, zapraszamy – tu nawet przed koncertami i po jam sessions możesz odetchnąć jazzową atmosferą.

artysta-w-czasie-koncertu-jazzowego

Wielka zmiana po 1989 roku

W okresie PRL-u Festiwal Jazz nad Odrą nie odbył się tylko raz. Na fali nadciągających zmian, w roku 1988 splot rozmaitych okoliczności sprawił, że nie mieliśmy nad Odrą corocznego Jazzu. Klamrę czasów minionej epoki zamknął festiwal w roku 1989, stworzony wysiłkiem ludzi, dla których JnO był czymś więcej niż tylko pracą do wykonania. Co charakterystyczne, po raz pierwszy nie przeprowadzono wówczas konkursu, a w następnym roku kolejna edycja nie odbyła się w ogóle. W czasach komercji festiwal, jak kukułcze jajo, przechodził z rąk do rąk, a problemem w jego organizacji okazały się głównie względy finansowe. W 1991 roku zorganizował go dyrektor Wydziału Kultury Urzędu Wojewódzkiego,  a od roku 1992 spróbowano komercyjnej formuły, ograniczającej imprezę do występów słynnych jazzmanów, która zastąpiła konkurs, co roku z nieznanych nikomu amatorów czyniący najjaśniejsze gwiazdy na jazzowym firmamencie. Nie przysłużyło się to reaktywacji niezapomnianej atmosfery dawnych festiwali w naszym mieście, za to odbiło się na odbiorze imprezy wśród publiczności. Już cztery lata później, w 1996 roku, organizację przejęło Centrum Sztuki Impart. Wówczas przywrócono formułę konkursu pomiędzy młodymi talentami, a całe wydarzenie odzyskało dawny, wolny od nadmiaru komercji charakter. Choć Jazz nad Odrą daleki był od galaktycznego poziomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, kilkanaście lat spokojnego bytowania w lokalnym wymiarze pozwoliło na stopniową odbudowę klimatu prawdziwego obcowania z żywym jazzem.

Współcześnie

W 2011 znów odbył się konkurs z prawdziwego zdarzenia. Było to możliwe dzięki nagrodzie Grand Prix, ufundowanej przez prezydenta Wrocławia. Sześć lat temu, w ramach przygotowań do pełnienia przez nasze miasto Europejskiej Stolicy Kultury 2016, organizację JnO przejęło, a całą imprezę ożywiło Biuro Festiwalowe Impart 2016, zajmujące się rozwijaniem festiwalu do dzisiaj. Od tego czasu Jazz nad Odrą znów przyciąga publiczność. Duet Krzysztof Maj (dyrektor generalny) – Leszek Możdżer (dyrektor artystyczny) postawił na powrót do korzeni. Ideą festiwalu ponownie stało się odkrywanie młodych talentów. Tak o tym piszą w pierwszej zakładce na stronie festiwalu: „Nieodłączną częścią festiwalu i jego znakiem rozpoznawczym jest konkurs na Indywidualność Jazzową. W najstarszym i najbardziej prestiżowym w Polsce konkursie jazzowym mogą wziąć udział instrumentaliści i wokaliści, którzy w czasie trwania festiwalu nie przekroczyli 35 roku życia.” Z drugiej strony – do Wrocławia przyjeżdżają znakomici artyści z całego świata – szacowni nestorzy, uznane gwiazdy, klasycy instrumentów i obiecujący przedstawiciele najmłodszych generacji. Z zagranicznymi tuzami mogą porównywać się polscy jazzmani – i co roku okazuje się, że jazz jest międzynarodowym językiem, a młodzi Polacy potrafią świetnie się nim porozumiewać.
Dziś główne sceny festiwalowe rozbrzmiewają dźwiękami w salach Centrum Sztuki Impart, które znajdują się przy ul. Mazowieckiej we Wrocławiu, ale jednocześnie organizatorzy dbają o to, by rozmieścić wydarzenia muzyczne także w innych miejscach pod dachem i w plenerze, by całe nasze miasto mogło doświadczyć radosnej atmosfery festiwalu. Hotel Europejski będzie dla ciebie świetną bazą wypadową, jeśli debiutujesz w festiwalowym szaleństwie jako słuchacz i widz, a jeśli jesteś stałym fanem, chyba nie musimy ci o tym przypominać.

Największe gwiazdy festiwalu

Podczas dziesiątek edycji festiwalu Jazz nad Odrą we Wrocławiu swoją obecnością zaszczyciły go setki muzyków jazzowych, wśród których pojawiło się wiele prawdziwych gwiazd o międzynarodowej sławie, przyciągających jazzową publiczność. W ciągu ponad 50 lat w związku z festiwalem nasze miasto odwiedzili między innymi Pat Metheny, Paco de Lucia, Al di Meola, Kenny Garret, Dave Holland, Tooth Thielemans, Diana Krall, David Sanborn, Ron Carter, Lizz Wright, a także Patricia Barber. Spośród muzyków jazzowych młodszego pokolenia mogliśmy także zobaczyć i na żywo posłuchać występów zespołu The Bad Plus oraz solistów takich jak Jason Moran, Vijar Iyer, Rudresh Mahanthappa, Christian Scott czy Lionel Lueke. Na kilka dni przed rozpoczęciem festiwalu w 1988 roku tragicznie zginął w Amsterdamie Chet Baker, który miał dać we Wrocławiu najważniejszy koncert.

Znakiem rozpoznawczym Jazzu nad Odrą od zawsze był konkurs na Indywidualność Jazzową, który odbywał się podczas większości edycji festiwalu, a od kilku lat znów wyłania młodych artystów o nieprzeciętnych zdolnościach. W przeszłości konkurs wygrywali muzycy, którzy później decydowali o obliczu sceny jazzowej w Polsce, między innymi Włodzimierz Nahorny, Zbigniew Seifert, Krzesimir Dębski, Jarosław Śmietana, Janusz Strobel, Piotr Baron, Henryk Miśkiewicz, Tomasz Szukalski, Andrzej Zaucha oraz Ewa Bem.
Festiwal Jazz nad Odrą był jednak w ciągu kilkudziesięciu już dziś lat swojego istnienia okazją do zaprezentowania się najlepszych muzyków związanych raczej z estradą i szeroko rozumianą muzyką popularną. Publiczność  festiwalu potrafiła docenić także kunszt artystów, którzy nie wykonywali jazzu: Czesława Niemena, Tadeusza Nalepy, Hanny Banaszak oraz Edyty Bartosiewicz.

Trębacz jazzowy

Hotel Europejski przedstawia program i wykonawców 55. edycji wrocławskiego festiwalu Jazz nad Odrą

Już wiadomo, kogo usłyszysz i zobaczysz podczas 55. odsłony festiwalu Jazz nad Odrą. Na które wydarzenia warto wyostrzyć sobie zęby w tym roku, aby naprawdę poczuć jazzowego ducha najstarszego i najbardziej wyczekiwanego festiwalu w naszej części Europy? Przejrzyj listę wykonawców według swoich preferencji i zacznij rozglądać się za jakimś środkiem transportu do Wrocławia. Nie może cię tu zabraknąć. Czeka nas aż pięć dni wspaniałych koncertów i fascynujących wydarzeń, podczas których zobaczymy gwiazdy jazzu największego formatu! Tegoroczna, jubileuszowa edycja – po raz piaty pod kuratelą Leszka Możdżera – oferuje miłośnikom jazzu kilkadziesiąt koncertów polskich i zagranicznych artystów, premiery płytowe, występy plenerowe oraz imprezy towarzyszące – wystawy i happeningi we wrocławskim stylu.

Najpierw mocne kobiece osobowości muzyczne –  jazzowy głos pokolenia Jazzmeia Horn oraz Kandace Springs, wokalistka i pianistka z kojarzonego raczej z country Nashville. Nasi czołowi jazzmani Adam Bałdych i Kuba Więcek przedstawią premierowe kompozycje z nowych płyt, a Leszek Możdżer, dyrektor artystyczny JnO zagra w dwóch projektach: z amerykańską saksofonistką Tią Fuller i szwedzkim kontrabasistą Larsem Danielssonem oraz z ubiegłorocznymi zdobywcami grand prix Weezdob Collective i orkiestrą.

W czasie ogłoszonym przez UNESCO rokiem Krzysztofa Komedy mamy aż dwa koncerty z nowymi aranżacjami jego kompozycji: „Tribute to Komeda” to projekt Andrzeja Jagodzińskiego z udziałem znakomitych wokalistek: Grażyny Auguścik i Agnieszki Wilczyńskiej, a Sławek Jaskułke Sextet zaprezentuje płytę „Komeda Recomposed”, na której interpretuje utwory Komedy i prezentuje własne inspirowane jego twórczością.

Leszek Możdżer wyraził opinię, że tegoroczny program składa się z występów artystów, których organizatorzy wręcz wymarzyli sobie nad Odrą. Po raz kolejny festiwalowi towarzyszyć będą występy w plenerze, na ogólnie dostępnej scenie na Placu Społecznym, tym razem przez cały czas trwania Jazzu nad Odrą. To pójście za ciosem po ubiegłorocznym sukcesie koncertów pod gołym niebem z nadspodziewanie licznym udziałem publiczności.

Wśród wydarzeń towarzyszących znalazła się inauguracyjna edycja konkursu fotograficznego im. Marka Karewicza. Spośród nadesłanych prac – zestawów składających się z trzech zdjęć na temat jazzu jury wyłoni 33 autorów, których zaprezentuje podczas specjalnej plenerowej wystawy. Pora poznać szczegóły i zarezerwować nocleg we Wrocławiu!

Muzycy jazzowi w klubie

26 KWIETNIA

Jazzmeia Horn
Impart, Sala teatralna, godz. 19:00
Gorące nazwisko w świecie jazzu. Nominowana do nagrody Grammy wokalistka nosi imię, które mówi samo za siebie. Od czasu wygrania Thelonious Monk Competition w 2015 roku stale zyskuje zasłużoną popularność dzięki dojrzałości i wokalnej pewności.

Tribute to Komeda (arr. Andrzej Jagodziński)
Impart, Sala teatralna, godz. 21:00
Znakomity pianista i aranżer, zdobywca Fryderyków, podjął się zaaranżowania na nowo utworów Krzysztofa Komedy. Do współpracy zaprosił wokalistki Grażynę Auguścik i Agnieszkę Wilczyńską oraz wyjątkowych muzyków, w tym członków swojego trio Czesława Bartkowskiego i Adama Cegielskiego, a także Henryka Miśkiewicza i Roberta Majewskiego.

Tubis Trio
Impart, Sala kameralna, godz. 22:30
Najbardziej obiecujący młody polski zespół, który zbiera same dobre recenzje. Muzycy stworzyli jeden organizm, który zaskakuje odniesieniami do najróżniejszych muzycznych stylów i wciąga słuchaczy w prawdziwy jazzowy spektakl.

Sun Ra Arkestra
Plac Społeczny, Scena plenerowa, godz. 17:00
Dziedzictwo Suna Ra na żywo we Wrocławiu. W 1995 roku Marshall Allen został dyrektorem muzycznym zespołu The Arkestra i rozwija koncepcje legendarnego muzyka, nieustannie pracując nad podtrzymaniem tradycji zespołu.

27 KWIETNIA

Poznań Jazz Philharmonic Orchestra (PJPO) plays Weezdob Collective & Leszek Możdżer
Impart, Sala teatralna, godz. 19:00
Artyści, zaliczani do czołówki najlepszych muzyków jazzowych młodego pokolenia, zdobywcy GP na 54. Jazzie nad Odrą i sześciu innych głównych nagród konkursów jazzowych podczas pięciu lat istnienia. Zagrają z Dyrektorem Artystycznym JnO – Leszkiem Możdżerem – kompozycje zaaranżowane na orkiestrę jazzową, z której zresztą się wywodzą.

Keyon Harrold
Impart, Sala teatralna, godz. 21:00
Laureat nagrody Grammy, jeden z najbardziej cenionych amerykańskich trębaczy. Jego horyzonty muzyczne poza jazzem obejmują funk, afrobeat, r&b i hip-hop. Współpracował m.in. z Rihanną, Beyonce, Eminemem i Gregorym Porterem.

Jaskułke Sextet – Komeda Recomposed
Impart, Sala kameralna, godz. 22:30
Muzyka napisana przez Sławka Jaskułke na sextet jazzowy to odniesienie do legendarnego albumu Komedy. Artysta z rozmysłem dobrał skład, aby odpowiadał instrumentom, na których wówczas zagrali giganci polskiego jazzu.

28 KWIETNIA

Kandace Springs
Impart, Sala teatralna, godz. 21:00
Uchodzi za jedną z najoryginalniejszych wokalistek, może dlatego, że jazz nie jest najważniejszym obszarem muzycznym, po którym się porusza. To korzenny blues z Delty Missisipi, a efekt takiego połączenia bywa niezwykłym doznaniem.

Darek “Oleś” Oleszkiewicz & Los Angeles Jazz Quartet        
Impart, Sala teatralna, godz. 22:30
Mistrz kontrabasu, grający i nauczający w Stanach Zjednoczonych, ceniony lider i sideman, na JnO wystąpi w 25-lecie zespołu Los Angeles Jazz Quartet.

Andrei Kondakov Trio
Impart, Sala kameralna, godz. 22:30
Prawdziwa uczta muzyczna. Ikona petersburskiego i rosyjskiego jazzu, genialny instrumentalista z równie wybitnymi towarzyszami. W programie przywołuje liczne cytaty, smaczki i odniesienia, między innym do muzyki filmowej XX wieku.

Marcin Pater Trio (laureat Jazz Juniors)

Plac Społeczny – Scena Plenerowa, godz. 18:00
Młody katowicki jazz z oryginalnym brzmieniem wibrafonu w roli głównej. Muzyka to autorskie kompozycje lidera, odnoszące się do szeroko pojętego jazzu.

29 KWIETNIA

Leszek Możdżer special project with Tia Fuller and Lars Danielsson
Impart, Sala teatralna, godz. 19:00
Próba połączenia odległych muzycznych światów. Tłem dla improwizacji saksofonistki Tii Fuller i Leszka Możdżera będzie elektronika, muzyka orkiestrowa oraz brzmienia zahaczające o techno. Czy uda się połączyć te pozornie odległe stylistyki? Artyści gwarantują publiczności najwyższy poziom muzycznych doznań.

RYMDEN (Bugge Wesseltoft, Dan Berglund, Magnus Öström)
Impart, Sala teatralna, godz. 21:00
Zjednoczone siły muzyków New Conception of Jazz oraz e.s.t., czyli dwóch legend skandynawskiego jazzu w próbie wydobycia kwintesencji północnego brzmienia. Niebotyczny poziom instrumentalistów, którzy są uznawani za jednych z najlepiej brzmiących na żywo w Europie.

Kuba Więcek Trio
Impart, Sala kameralna, godz. 22:30
Okazja do zapoznania się z materiałem z drugiej płyty („Multitaskin”) objawienia polskiej sceny jazzowej, saksofonisty Kuby Więcka, niespełna trzy tygodnie po premierze. Warto sprawdzić, dokąd zawędrował tym razem.

Jose Torres & Havana Dreams
Plac Społeczny, Scena Plenerowa, godz. 17:00
Czas na podróż do ciepłych krajów. Dobrze znany muzyk kubańskiego pochodzenia, Jose Torres, w świetnie brzmiącym etnicznym karaibskim repertuarze, znakomity na scenę plenerową.

Algorhythm 
Plac Społeczny, Scena Plenerowa, godz. 18:00
Prawdziwie nowoczesny kolektyw z otwartym podejściem do improwizacji. Z wykorzystaniem elektronicznego, ale już klasycznego sprzętu: syntezatora basowego Moog, pianina elektrycznego Wurlitzer, KORG Volca czy syntezatora OP-1. Polscy eksperymentatorzy w materiale z płyty „Thermomix”.

Muzycy podczas koncertu jazzowego

30 KWIETNIA

Adam Bałdych Quartet
Impart, Sala teatralna, godz. 19:00
Hildegarda z Binden, Giorgio Allegri i inni twórcy muzyki sakralnej wciąż inspirują Adama Bałdycha. Współczesne odczytanie dawnych mistycznych dźwięków to zadanie, jakiego podjął się na najnowszej płycie „Sacrum Profanum”, nagranej dla ACT Music.

Tia Fuller Quartet
Impart, Sala teatralna, godz. 21:00
Piękniejsze oblicze jazzu z materiałem z autorskiej płyty Tii „Diamond Cut”. Słychać, że jej możliwości artystyczne niesamowicie rozkwitły, co będzie można sprawdzić podczas koncertu na głównej scenie festiwalowej.

Kuba Stankiewicz: The Music of Roman Statkowski
Impart, Sala kameralna, godz. 22:30
Znany pianista przypomina muzykę kolejnego – po Victorze Youngu, Bronisławie Kaperze i Henryku Warsie – wybitnego polskiego kompozytora muzyki filmowej, Romana Statkowskiego oraz tematy z jego zapomnianej opery „Maria” w jazzowej stylistyce.

Piotr Wojtasik: To Whom It May Concern
Impart, Sala kameralna, godz. 23:45
Międzynarodowy sekstet polskiego wirtuoza trąbki, rozpoznawalnego dzięki oryginalnemu brzmieniu, zaprezentuje kompozycje z płyty „To Whom it May Concern”. Napisane specjalnie z myślą o trasie koncertowej z legendą światowego jazzu – Bobbym Few.

SKICKI-SKIUK
Plac Społeczny, Scena Plenerowa, godz. 17:00
Po zdobyciu Grand Prix Konkursu na Indywidualność Jazzową 52. Festiwalu Jazz Nad Odrą Leszek Możdżer zaprosił ich do nagrania debiutanckiego albumu „Chrarumimia”, łączącego elementy jazzu i rocka. Dawka niesamowitej energii generowanej na koncercie porwie każdą publiczność.

Gdzie kupić bilety, jak dotrzeć na koncerty?

Bilety na wydarzenia związane z festiwalem Jazz nad Odrą możesz kupić stacjonarnie w biurze Impartu przy ul. Mazowieckiej 17 lub w „Barbarze” przy ul. Świdnickiej 8B, a przez Internet na oficjalnej stronie festiwalu. Są one także dostępne na portalach StrefaKultury oraz Eventim. Stacjonarnie można również dokonać zakupu biletów na pojedyncze koncerty w salonach sieci Empik i Media Markt w całej Polsce. Przelewu za zarezerwowany bilet należy dokonać dopiero po wcześniejszym ustaleniu z kasą biletową na numer konta podany na oficjalnej stronie festiwalu. Wszelkie informacje pod nr tel. 71-341-94-32.

Ceny biletów na poszczególne wydarzenia wahają się w zależności od wybranego koncertu oraz od miejsc, które cię interesują. Wszystkie koncerty w Sali Kameralnej kosztują 30 złotych, natomiast Sala Teatralna oznacza wydatek od 90 zł do 120 zł. Organizatorzy proponują także bilety VIP na poszczególne koncerty – ich ceny wahają się od 250 do 300 złotych. Bilet VIP zapewnia najlepsze miejsca pod względem akustyki w danej sali, dostęp do strefy VIP na godzinę przed rozpoczęciem koncertów, w trakcie przerw oraz na godzinę po zakończeniu koncertu w Sali Teatralnej, a także catering z profesjonalną obsługą oraz bezpłatnymi napojami alkoholowymi i bezalkoholowymi. Osoby zainteresowane większą liczbą koncertów odbywających się w ramach festiwalu mogą z skorzystać z możliwości zakupu karnetu na wszystkie wydarzenia. Karnet można kupić na oficjalnej stronie internetowej festiwalu.

Pianista podczas koncertu jazzowego

Wstęp na niektóre z koncertów – w tym koncerty finalistów i laureata Konkursu na Indywidualność Jazzową oraz koncerty plenerowe, odbywające się na Placu Społecznym – jest bezpłatny. Jeżeli zdecydujesz się na nocleg w Hotelu Europejskim, wybierzesz się tam nawet pieszo – nasz hotel od Placu Społecznego będzie dzielić zaledwie dwadzieścia pięć minut spokojnego spaceru przez malownicze centrum Wrocławia, podczas którego przejdziesz przez Rynek i okolice Panoramy Racławickiej. Z łatwością dotrzesz stąd również na koncerty odbywające się w zlokalizowanych przy ul. Mazowieckiej 17 salach Impartu – Teatralnej i Kameralnej. W przypadku niepogody możesz także wybrać dojazd tramwajem z oddalonego o zaledwie kilka kroków od Hotelu Europejskiego przystanku Dworzec Główny do znajdującego się tuż przy ul. Mazowieckiej 17 i Placu Społecznym przystanku Urząd Wojewódzki.

Nie zastanawiaj się dłużej. Ożywczy duch Wrocławia i młode oblicze jazzu zapraszają na wiosenny festiwal o atrakcyjnym artystycznie obliczu. U nas, w Hotelu Europejskim, znajdziesz znakomite warunki do odpoczynku po festiwalowych przeżyciach i nie uronisz niczego z atmosfery koncertów. Poza tym mamy dla ciebie niespodziankę – bezpłatną wejściówkę na dwa koncerty klubie jazzowym Vertigo! Czekamy na Ciebie we Wrocławiu.